Podnikání v zahraničí

Supermarkety Kaufland

Supermarkety a hypermarkety se pro mnoho lidí stále více stávají místem, kam vyrážejí na nákup. Jedním ze známých řetězců u nás je společnost Kaufland. Není však ryze tuzemská, jelikož se jedná o řetězec, který má původ v Německu a postupně se rozšiřuje i do dalších zemí Evropy. Za samotnou značkou stojí mateřská firma Lidl & Schwarz-Gruppe, z čehož už lze jasně odvodit i to, jaký další řetězec jí patří.

Kaufland vznikl v roce 1930

Když se podíváme na to, kdy se objevil první Kaufland v České republice, tak se psal rok 1998. To se zároveň objevila i tuzemská odnož, tedy Kaufland Česká republika v.o.s. Samotná domovská firma má však historii výrazně větší, jelikož byla založena už v roce 1930. Nejprve došlo k rozvoji v domovském Německu, a potom k expanzi do dalších zemí. Těmi byly kromě České republiky třeba Slovensko a Polsko, ale i Chorvatsko, Bulharsko, nebo i Rumunsko.

Kaufland v České republice

Aktuálně je Kaufland poměrně známým obchodem, jelikož po celé České republice provozuje více než 125 jednotlivých prodejen. Ta první, o které jsme hovořili ve spojení s rokem 1998, byla otevřena na Kladně. Postupně docházelo k otevírání dalších, hlavně ve velkých městech, jako je Ostrava, České Budějovice, Pardubice, Liberec či Ústí nad Labem. Během svého vývoje docházelo i k tomu, že se prodejny postupně zmenšovaly. Zatímco první nabídly prodejní plochu okolo 7 000 čtverečných metrů, ty současné mají plochu o velikosti zhruba 3 000 metrů. Tedy více než poloviční.

Spíše levné zboží

Obecně je řetězec Kaufland spojený hlavně s levným zbožím, což se naplno ukazuje hlavně na privátních značkách, které skutečně cílí hlavně na nejnižší cenu. Objevují se však i takové, které nabízejí i kvalitu. Tu však nelze vždy dokonale podchytit, což dokládá třeba rok 2006 a červivá vejce, rok 2007 a špatná paštika nebo slanina, či rok 2008 a falšovaná vína.

Napište komentář