Marketing

Venkovní reklama se stále vyplatí. Co byste o ní měli vědět?

Pod lampou bývá největší tma. Aneb zákazníky možná máte na dosah ruky, ačkoliv je hledáte všude po republice. Jak tomu rozumět? Pokud vynakládáte nemalé prostředky do online propagace, ale výsledky nejsou uspokojující, zaměřte se na poněkud zanedbávaný segment – venkovní reklamu. I ta může být velmi efektivní a často i levnější než kampaň na internetu.

Co je to outdoor reklama?

Outdoor reklama neboli out od home reklama je široký pojem. Zahrnuje veškeré nosiče ve veřejném prostoru – plakáty na zastávkách MHD, billboardy, city-light vitríny, plachty a jiná velkoplošná média.

Výhody a nevýhody v kostce

Velkou výhodou venkovní reklamy je možnost dlouhodobého a pravidelného působení. Minimální doba instalace se obvykle pohybuje kolem dvou týdnů, ale v praxi většinou kampaň trvá déle. Díky tomu jsou kolemjdoucí reklamnímu sdělení vystaveni na dostatečně dlouhou dobu a vidí ho několikrát denně. Účinné bývají například výlepy plakátů – ty jsou obvykle na daném místě po velmi dlouhou dobu.

Reklamní kampaň vedenou na ulicích není možné vypnout. Působí na ostatní bez ohledu na to, zda chtějí, nebo ne. Navíc může přitahovat pozornost díky kombinaci s neobvyklou nadstavbou – to je výhodné především z hlediska budování prestiže a image.

Za výhodu lze považovat také geografická flexibilita neboli možnost cílení na region / celou republiku. Zadavatel reklamy si zvolí místa, kde se reálně pohybuje cílová skupina.

Za negativum lze považovat poměrně krátkou dobu shlédnutí reklamy. Pokud se kolemjdoucí nezastaví, má jen krátkou dobu, aby si sdělení přečetl. To však lze do značné míry eliminovat vhodně zvoleným formátem – stručnou a graficky jednoduchou reklamou.

Efektivita venkovní reklamy jde ruku v ruce s viditelností a umístěním. Roli hrají také rozměry a okolní vlivy – počasí, poškození konkurencí či vandaly. Chcete-li mít jistotu, že se vám outdoor reklama vyplatí, svěřte její realizaci profesionálům s prokazatelnými referencemi.

Napište komentář