Franchising v Česku se těší rostoucí oblibě

I když poslední průzkumy naznačují, že o podnikání klesl zájem, výjimkou je franchising v České republice, který se spíše těší rostoucí oblibě. Franchising je pro začínající byznysmeny lákavý především pro svůj vysoký potenciál uspět a pro nízké riziko krachu, které s sebou franšízové podnikání nese. Člověk muže rázem nastoupit do už rozjetého vlaku a může se podílet na rozkvětu značky, která už nějakou dobu působí na trhu. Například se může stát součástí firmy Extéria Market, jež je předním poskytovatelem poradenství v oblasti BOZP a PO.

Franchising už od roku 1995

Podnikat na základě franchisingu se začalo roku 1995, kdy se rozhodla síť rychlého občerstvení rozšířit se prakticky do všech koutů světa. Touto sítí rychlého občerstvení se myslí McDonald`s, což je dnes americký gigant, kterého není třeba představovat. Ve šlépějích této franšízové sítě se poté rozhodlo jít mnoho dalších franšízových sítí, jako je například KFC nebo Dunkin`s Donuts. A postupně franchising stával oblíbeným i u nás.

I české firmy se tímto způsobem začaly rozšiřovat. Poznaly, jak hravě lze firmu rozvíjet, pokud jsou do rozvíjení společnosti zapojeni franšízanti čili lidé bez vlastního nápadu chtějící uspět ve světě byznysu.

V nabídce je několik desítek českých franšíz

I když se v nabídce najdou také zahraniční franšízy, pro Čechy jsou daleko atraktivnější české franšízy, kterých je na trhu k dispozici několik desítek. Franšízant si tak může sám říct, jestli bude investovat do franšízy s licenční smlouvou za padesát tisíc či za půl milionu.

Při vybírání franšízy je velice důležité, aby se člověk informoval o tom, jakou má daná franšíza minulost. Je velice důležité, aby se vybrala franšzía pyšnící se dobrou minulostí. Není dobrý nápad zachraňovat franšízu, která je na tom dlouhodobě bídně. Takové investice se nevyplácí a ani nevracejí.

Publikováno: 30. 07. 2020

Kategorie: Podnikání v ČR

Autor: Alena Švandová