Franchising jako podnikatelská příležitost. Jaké jsou benefity?

Franchising se stává stále oblíbenější formou podnikání. Je to vhodné zejména pro ty, kteří ještě úplně nevědí, co by chtěli dělat nebo nemají svůj vlastní podnikatelský nápad. Franchising je dohoda mezi dvěma podnikatelskými subjekty (například mezi franšízou Extéria Market a vámi), z nichž jednomu říkáme franšízor a druhému franšízant. Franšízant může na základě dohody působit pod značkou franšízou a poskytuje mu také potřebné znalosti. Franšízant se zavazuje financovat podnikání a provozovat jej pod jménem franšízora.

Bezpečnější podnikání

Jedná se asi o nejdůležitější výhodu této dohody. Pokud pracujete na nápadu, který je osvědčený, podstupujete menší podnikatelské riziko. Stejně tak – pokud vstupujete na trh pod již zavedeným jménem, bude na trhu více zákazníků, kteří budou ochotni kupovat vaše produkty. Franšízant navíc ušetří peníze za vývoj a testování produktu, což mu zajišťuje nižší finanční výdaje.

Podpora ze strany franšízora

Zejména pro začínajícího podnikatele se jedná o velmi cenný přínos. Franšízor poskytuje své know-how, technickou podporu a další. Podpora navíc může spočívat také s pomocí při hledání správních prostor při otvírání nového provozu, při organizaci školení zaměstnanců nebo pomoci při přípravě zboží a jeho propagaci.

Minimalizace ekonomického rizika

Vzhledem k tomu, že franšízant na trh vstupuje pod zavedeným jménem společnosti, snižuje se tím riziko bankrotu. Navíc, po celou dobu trvání franšízové smlouvy vám bude franšízant pomáhat, protože vaše prosperita je i v jeho zájmu.

Nižší náklady na propagaci a reklamu

Přilákat zákazníky není problém, když působíte pod již zavedenou značkou. Díky tomu nemusíte vynaložit tolik finančních prostředků do reklamy a propagace – společnost je již veřejností uznávána.

Zboží od konkrétního dodavatele

Ačkoli by se mohlo zdát nevýhodou, že vám franšízor určuje dodavatele, ve skutečnosti to přináší také spoustu výhod. Dostáváte se k osvědčenému a vhodnému zboží, navíc můžete počítat s dobrými nákupními podmínkami (slevy).

Publikováno: 27. 08. 2021

Kategorie: Podnikání v ČR

Autor: Alena Švandová