Jak vypadá slušná firma?

Poskytovat kvalitní služby ve sjednaných termínech a aktivně reagovat na veškeré požadavky svých klientů už z dnešního pohledu nestačí. Na trhu se prosazují firmy, které dokážou nabídnout určitý nadstandard a v rámci svého přístupu přinášejí i další výhody nejen pro své zaměstnance, ale i celý region. Zajímají se o udržitelný rozvoj, případně umí nabídnout servitizaci. Celá politika hospodárného a zároveň ekologicky přínosného přístupu podnikatelských aktivit je na českém trhu prozatím u svého zrodu, ale už teď máme své první vlaštovky v podobě lokálních a menších firem. V zahraničí jde o zcela běžný marketing, jelikož cílové skupiny klientů si takových firem více váží a rovněž s nimi i více spolupracují. Zájem o udržitelný rozvoj nebo cirkulární ekonomiku a touhu šetřit přírodu i peníze zákazníků vidíme i u některých velkých firem a korporací. Příkladem může být například firma Lindström Group.

Slušná firma v České republice?

V České republice dáváme přednost produktům nebo službám s nižší cenou. Ve většině případů se část zákazníků rozhodne pro sortiment, aniž by se zajímali o způsob výroby a jeho dopad na ekologii. Slušná firma se tak u nás prozatím nedokáže prosadit v takové míře, jak by si ve skutečnosti zasloužila. Je však velmi příjemné, že se společenská odpovědnost firem stává stále větším trendem světového měřítka. České podniky svůj přístup mění spíše pozvolna, a navíc je k těmto krokům mnohdy tlačí okolnosti, nikoliv přesvědčení. Klíčovou roli pak sehrává například zahraniční vlastník nebo obchodní partner, který si na takových principech zakládá. Přesto dnes již většina českých firem ví, že bez změny přístupu v oblasti společenské odpovědnosti se v konkurenci nemůžou dlouhodobě udržet. Slušná firma dbá na ekologickou udržitelnost i spokojenost svých zaměstnanců.

Jak taková slušná korporace nebo společnost vypadá?

Slušná firma je rozeznatelná nejen svým přístupem a šetrným výrobním procesem, ale rovněž prezentací a mimofiremními aktivitami. Každý svůj krok zvažují s ohledem na ekologii, své zaměstnance a kvalitu výsledného produktu. Je pro ně důležitá šetrnost k životnímu prostředí, a proto svůj produkt vyrábějí dle důmyslně sestaveného plánu. Skvělá firma projevuje zvýšený zájem o své zaměstnance, a kromě pravidelného zlepšování pracovních podmínek se věnuje i jejich potřebám. Firemní aktiva se tedy netočí pouze kolem vlastního produktu a propagace, ale do podvědomí veřejnosti se dostává i zakládáním klubů, komunit lidí nebo pravidelně se opakujícími akcemi. Pronájem kvalitního pracovního oblečení je důležitým krokem k minimalizaci ekologického dopadu podnikání.

Slušná firma Lindström Group

O tom, že se slušná firma může stát lídrem ve svém oboru a pochlubit se mimořádnou úspěšností prozrazuji recenze Lindström Group třeba na Google. Lindström Group patří mezi přední servisní společnosti, zabývající se opravou textilních výrobků, pronájmem ochranných pomůcek, průmyslových utěrek, textilií do hotelů i zdravotnictví. V rámci šetrného přístupu poskytují efektivní péči o zákazníka v oblasti komplexního servisu pracovních oděvů. Důkazem precizně nastaveného podnikatelského plánu je 88% recyklace textilního odpadu a nízká spotřeba energie za vyprané kilo, která se pohybuje okolo 1 kWh. Pro tento objem prádla je potřeba pouhých 7,2 litrů vody.

Skvělá firma Atlas Copco

Další společností s moderním přístupem k podnikání je Atlas Copco. Původem švédská rodinná firma dodržuje zásady etického chování a férovosti k celému světu. Svými výrobky poskytují pomoc v krizových situacích a zároveň nabízejí řešení pro další společnosti. Jmenujme například čerpadla vypomáhající při povodních, nebo ecodesign nářadí pro výrobu automobilů či kompresory pro vhánění vzduchu do inkubátorů miminek.

A co IKEA?

Celosvětově proslulá společnost je příkladem skvělé firemní politiky. Nabízí možnost moderního bydlení v maximálně dostupné ceně, a navíc se jedná o mimořádně praktické bytové atributy, které napomáhají k lepšímu životu. IKEA je toho názoru, že na efektivní a plně funkční zařízení domácnosti má nárok úplně každý. Jaké hodnoty preferuje skvělá firma?
  • Udržitelnost,
  • ekologii,
  • životní prostředí,
  • zájem o potřeby klientů,
  • zájem o své zaměstnance,
  • prospěšnost ostatním.
Znáte nějaké další skvělé, slušné a odpovědné velké firmy nebo korporace?

Publikováno: 26. 02. 2020

Kategorie: Podnikání v ČR

Autor: Alena Švandová