Dress code na pracovišti

Firemní dress code je módní kodex, který definuje styl oblékání zaměstnanců. Už dávno nejde jen o kombinaci obleku a košile s kravatou či dámský kostýmek. Stylů profesionálního oblékání je naopak rovnou několik – a mnohé firmy je dokonce velmi úzce specifikovaly, typicky o konkrétní barvy a materiály.

Proč se dodržování firemního dress code vyplatí?

Dobrých důvodů, proč ve firmě nastolit dress code, se nabízí poměrně dost. Tím nejdůležitějším je samozřejmě dojem. Na mysli máme dojem, jakým zaměstnanci působí na zákazníky a obchodní partnery. Dokážete si představit vysoce postaveného manažera v roztomilém, leč k dané pozici naprosto neadekvátním tričku s potiskem z oblíbeného eshopu BASTARD.CZ? Ve většině firem by něco takového asi neprošlo. Na druhou stranu by teoreticky v uvolněném prostředí nějakého technologického startupu zaměstnanci takto vtipná trička mohli nosit jakožto součást outfitu dle pravidel smart casual stylu. Pokud se rozhodnete vyzkoušet takto netradiční typ firemní uniformy, vězte, že na BASTARD.CZ také prodávají pánské mikiny – ideální outfit pro podzimní a zimní období.

Dress code šetří zaměstnancům peníze

Oblékat se podle nejnovějších módních trendů něco stojí. Na mnohé zaměstnance ve firmách, kde nebyl žádný dress code stanoven, je podvědomě vyvíjen nemalý tlak – pravidelně proto investují nemalé částky do nových kousků, čehož by byli v případě jednotného stylu ušetřeni.

Obrázek o profesionalitě firmy

Jednotné oblékání na pracovišti leccos vypovídá o firmě jako celku. Na typu pracoviště přitom vůbec nezáleží – podstatné je, aby druh oblečení korespondoval s činností dané společnosti. A jen tak mimochodem: věděli jste, že dress code, zejména uniforma, může sloužit i jako marketingový nástroj? Představte si zaměstnance, který dojíždí do práce a z práce v uniformě. Cestou řada lidí uvidí barvy vaší značky nebo logo na oblečení vašich zaměstnanců a spojí si je s vaší firmou.

Publikováno: 28. 04. 2022

Kategorie: Zajímavosti

Autor: Alena Švandová