Dlouhodobý zákazník? Priorita každé rozumné firmy
Hlavní položkou na pomyslném seznamu marketingových cílů
každé firmy by měla být snaha o navázání dlouhodobých vztahů
se zákazníky. Důvodem je studiemi ověřený fakt, že právě
dlouhotrvající vztahy patří mezi klíčové faktory úspěchu v
podnikání, a to bez ohledu na obor. Zákazníci, kteří se cítí
spokojeni s produkty či službami, mají tendenci nakupovat
opakovaně a zároveň neváhají doporučovat značku v širokém
okruhu známých.
Udržení zákazníka je mnohem
výhodnější než akvizice nového. Studie ukázaly, že
získání nového klienta může být až 5krát dražší než
budování stabilního klientského portfolia. Proto je důležité,
aby společnosti věnovaly pozornost stávajícím zákazníkům a
snažily se co nejdéle udržet jejich přízeň.
Výhody dlouhodobých
vztahů spočívají také v tom, že v rámci delšího časového
horizontu dokážete lépe porozumět jejich skutečným potřebám a
přáním. Sledování zákaznických nákupních návyků,
zpětná vazba a pravidelný kontakt se zákazníky vedou k zlepšení
produktové nabídky a služeb, což má další pozitivní dopad na
všeobecnou spokojenost zákazníků – a v konečném důsledku
nárůst opakovaných nákupů.
Nezanedbatelnou výhodou
budování vztahů se stávajícími zákazníky je vysoká šance
na akvizici nových zákazníků čistě pomocí doporučení.
Spokojený spotřebitel pravděpodobně doporučí firmu svým
přátelům a rodině, a to zcela zdarma.
Efektivní způsoby, jak si udržovat zákazníky
Prvním (a nejdůležitějším) krokem je poskytování kvalitních produktů a služeb, které odpovídají potřebám zákazníků.
Podstatnou roli však hraje také přístup prodávajícího – chovejte se k zákazníkům vstřícně, respektujte jejich specifické požadavky a rychle řešte případné problémy.
Dalším způsobem,
jak udržet zákazníky, je nabízet atraktivní výhody a slevy
nejen za opakované nákupy, ale třeba i jako bonus k přihlášení
se k newsletteru.
Nezbytná je pravidelná komunikace prostřednictvím sociálních médií, e-mailů – a když je to možné, tak i v rámci osobních setkání.
S kontaktem se zákazníky, sledováním jejich potřeb a zpětnou vazbou vám pomůže vhodně zvolený CRM systém.
Vyzkoušet můžete například oblíbený český eWay-CRM, který lze snadno integrovat s mnoha dalšími aplikacemi (např. balíček Microsoft Office, ekonomickým softwarem POHODA, systémem Leady atd.).
Publikováno: 29. 03. 2023
Kategorie: Marketing