Supermarkety Lidl

Společnost Lidl je ve své podstatě obchodní značkou prodejen potravin, které vlastní německá společnost Lidl & Schwarz-Gruppe. Ta je mimo jiné majitelem i dalšího známého řetězce, kterým je Kaufland. I když u nás je Lidl považován spíše za menší řetězec, tak při pohledu na celosvětové statistiky je třeba říci, že celkově na světě existuje na 10 000 jednotlivých prodejen. A to jak v rámci Evropy, tak i v rámci USA, kam společnost expandovala.

Od roku 1930

Rokem, kdy obchodní značka Lidl vznikla, byl 1930. To ještě se zcela odlišným zaměřením, než je tomu nyní. Sice se už v té době jednalo o obchod primárně s potravinami a jiným doplňkovým sortimentem, ale ten nebyl nabízený koncovým zákazníkům. Ve svém počátku byla firma Lidl velkoobchodem. Až později došlo k razantní změně, otevření dalších prodejen a snaze cílit na koncového zákazníka. To se očividně povedlo, jelikož prodejny jsou nejenom po celé Evropě i v zámoří, ale značka Lidl aktuálně patří mezi Top 10 na německém trhu.

V České republice Lidl poprvé otevřel v roce 2003

Pokud jde o Českou republiku, zde Lidl otevřel svou první prodejnu podstatně později. Bylo tomu až v roce 2003. Nejednalo se však o jednu jedinou, jelikož během tohoto roku se jich otevřelo hned 14. V následujících letech počet prodejen rapidně stoupal a už o 4 roky později jich bylo 160. V současné době počet prodejen stoprocentně přesahuje hranici 230 míst, kde mohou zákazníci nakoupit.

Značka modernizuje

Lidl na první pohled vypadá jako obyčejná značka, což se snaží změnit. I proto jednotlivé prodejny postupně procházejí modernizací. A to jak s ohledem na širší uličky, tak s ohledem na větší nabídku, nebo příjemnější vnitřní prostory. Také se změnil slogan firmy. Lidl je levný byl nahrazen sloganem Lidl – správná volba. Tímto chce společnost poukázat hlavně na to, že nenabízí jenom nízké ceny, ale i kvalitu. To potvrdila i řada nezávislých testů různých produktů.

Publikováno: 10. 05. 2018

Kategorie: Podnikání v zahraničí

Autor: Alena Švandová