Praktický význam CRM: 5 největších benefitů

V souvislosti s CRM se mnoha podnikatelům vybaví aplikace pro evidenci klientských informací. Ti, kteří se s daným systémem nesetkali v praxi, ho považují za jakýsi „vylepšený adresář“ a příliš nevěnují pozornost reálným výhodám, které implementace klíčového nástroje customer realtionship managemetu neboli řízení vztahů se zákazníky přináší. Což je škoda, protože vhodně zvolené CRM je mnohem více než pouhou databází e-mailů a telefonních čísel.

​1. Poznáte své zákazníky

CRM software centralizuje veškeré informace o klientech včetně komunikace a průběhu zakázek. Z těchto informací pak mohou obchodní zástupci a marketéři vytěžit velmi cenné poznatky – a především rozklíčovat chování specifické skupiny zákazníků. Z nicneříkajících položek se najednou stávají skuteční lidé s reálnými potřebami. Podaří-li se vám je uspokojit, vybudujete si stabilní zákaznickou základnu. To, že vás stálá klientela vyjde mnohem levněji než akvizice nových zákazníků, jistě nemusíme zdůrazňovat.

​2. Efektivní segmentace

Předpokládejme, že prodáváte více druhů zboží nebo rozličné služby. Vaši zákazníci nejsou stejní, naopak vyžadují individuálnější přístup. Například nejsou zvědaví na newslettery a nabídkou, která pro ně není zajímavá. A opět je to práce CRM systému, který vám na základě nasbíraných dat umožní snadnou segmentaci, a tím dokáže zvýšit úspěšnost kampaní.

​3. Profesionální řízení projektů

Podnikání často stojí a padá na řízení projektů. Nedílnou součástí CRM systému bývají funkce, se kterými je úspěšné dokončení zakázky mnohem jednoduší. Například český eWay-CRM – oblíbený systém nabízí uzpůsobení workflow dle aktuální potřeby, automatické generování úkolů, notifikace i nástroje pro sumarizaci. https://www.youtube.com/watch?v=7ujdcl-SAY8

​4. Větší šance na udržení zákazníků

Loajalita jde ruku v ruce se spokojeností. A spokojenost souvisí s kvalitou zákaznického servisu. CRM systém exceluje také v tomto směru, protože vám bude neustále připomínat resty, plánované telefonáty, schůzky či jiné záležitosti, jejichž zanedbání by mohlo zákaznictvo naštvat.

​5. Expresní komunikace

Kdo nechá zákazníky čekat, riskuje, že se nakonec obrátí na konkurenci. Součástí CRM bývají nástroje pro rychlou komunikaci – například předpřipravené odpovědi na nejčastější otázky nebo šablony e-mailů, které lze snadno personalizovat. A protože se veškerá komunikace automaticky třídí, nikdy se vám nestane, že její důležitou část nenajdete.

Publikováno: 01. 04. 2021

Kategorie: Marketing

Autor: Alena Švandová