Moderní trendy v online marketingu: Kdo je nezná, je o kilometr pozadu

Dobrý marketér moc dobře ví, že metody, které ještě relativně nedávno zaručeně fungovaly, mohou být zítra pasé. Proto není od věci sledovat trendy a aplikovat je v praxi. V posledním roce zažily boom chatboty, nativní reklama, hlasové vyhledávání a Instagram. Nezůstávejte pozadu a seznamte se s aktuálními marketingovými trendy blíže. Nezapomeňte, že dinosauři v byznysu nevydrží dlouho.

Personalizovaný videoobsah

Co na internetu, a především na sociálních sítích, neskutečně letí, je sledování videí všeho druhu. Uživatele unavuje čtení a raději se koukají na poutavá, originální videa. Ještě o level výše jsou pak personalizovaná videa využívající data o klientech. Dynamické generování textu, lokací, obrázků i voiceoveru se staly realitou a byla by velká škoda je nevyužít.

Kreativní texty

Uživatelé mají dost nudných článků a drtivou většinu obsahu odbudou tím, že se kouknou na nadpis a náhledové foto. Proto buďte při tvorbě textů maximálně kreativní a nezapomeňte, že pokud nezaujmete na první pohled, přijdete o čtenáře.

Aktivní přizpůsobení webu konkrétnímu uživateli

Identifikovat zákazníka je díky pokročilým analytickým nástrojům jednoduché. Každá dobrá online marketingová agentura vám doporučí využívat datové výstupy pro přesné cílení kampaní a zároveň pro aktivní přizpůsobení obsahu webové stránky danému uživateli. Řiďte se heslem „náš zákazník, náš pán“ a nabídněte potenciálním klientům právě to, o co mají zájem.

Rozjeďte to na Instáči a nezapomeňte ani na FB

Ačkoliv se Facebook jeví jako důchodce, stále má obrovský dosah a je moudré ho využívat i nadále. Ohromný rozmach však zažívá především Instagram, který díky novým funkcionalitám oslovuje mnohem širší cílovku než v minulých letech. Několika významných změn se dočkal i Pinterest a i v něm se vidí příležitost stále více firem. Co dodat závěrem? Pokud doplníte marketingový mix o další (vhodně zvolené) prvky, můžete jedině získat. Reklama Google (Adwords) samozřejmě stále bezvadně funguje, ale opravdu není jediným způsobem, jak získat zákazníky.

Publikováno: 15. 10. 2019

Kategorie: Marketing

Autor: Alena Švandová