4 hlavní pilíře úspěšné webové stránky

Webové stránky jsou jedním z nejdůležitějších aktiv každé moderní firmy. Věrohodná, profesionální a poutavá online prezentace však vyžaduje práci a trpělivost. Určitě víte, že existují miliony webových stránek - jak se tedy odlišit od konkurence? Tvorba webu není snadná záležitost. Dobré webové stránky poutají pozornost, probouzí emoce a okamžitě uživatele navedou tam, kam potřebuje. Napsali jsme pro vás několik velmi důležitých věcí, které byste měli vzít v úvahu při vytváření webových stránek pro vaši firmu.

1. Organizace a struktura

Dobré webové stránky jsou dobře organizované a mají logickou strukturu. Nejsou přeplněné, naopak působí čistě a profesionálně. Jsou také postaveny s ohledem na cílovou skupinu a trhu. Díky organizaci jsou webové stránky přístupné a uživatelsky přívětivé. Vytvoření web stránky by se proto měl ujmout dostatečně zkušený profesionál. Vytvořením promyšlené organizační struktury se návštěvníci webu lépe zorientují a rychleji najdou požadované informace. A nejen to, díky přehledné organizaci a struktuře může Google snadno procházet a indexovat webové stránky.

2. Přímočará navigace

Úspěšné webové stránky nabízejí jednoduchou a uživatelsky přívětivou navigaci. Návštěvníci musí snadno a rychle najít vše, co potřebují. Pokud jsou uživatelé nuceni na webu složitě pátrat po všem, co potřebují, dostaví se frustrace a odchod ke konkurenci. Proto je důležité, abyste na své webové stránky umístili intuitivní navigační panel. V závislosti na velikosti webu a množství obsahu můžete zvážit implementaci mega menu, známého také jako uber menu. Tento typ nabídek jde nad rámec typických rozevíracích nabídek tím, že umožňuje uspořádat obsah v navigačním panelu pomocí sloupců.

3. Originální obsah

Kvalitní webové stránky se zaměřují na potřeby svých uživatelů - nikoli na to, co prodávají. Kvalitní a aktuální obsah budí zájem návštěvníků a vybízí je, aby se zapojili, pozvali své přátele a vraceli se pro další obsah. Google navíc oceňuje obsah, který je relevantní a zajímavý pro uživatele, takže vytváření originálního obsahu je něco, co se vám vyplatí dvakrát. Některé firmy neváhají s psaním článků nebo příspěvků na blog o svých produktech a událostech, jiné zase vytvářejí stránky zabývající se častými dotazy zákazníků (FAQ).

4. Krásný a moderní webdesign

Krásný a moderní design dělá z obyčejné stránky dobře zapamatovatelnou. Dobrý web je graficky postaven na tématu, kterým se zabývá. Vynikající design však samozřejmě zahrnuje také značku podniku, a navíc bere ohled na návyky uživatelů. V dnešní době je alfou a omegou i přizpůsobitelnost mobilním zařízením a osobám s postižením. Jinými slovy: Dobré webové stránky jsou navrženy pro všechny skupiny uživatelů, od barvoslepých až po uživatele s vážnějším postižením.

Publikováno: 21. 07. 2021

Kategorie: Marketing

Autor: Alena Švandová