Hodnocení firem na internetu jako mocný nástroj každého podnikatele

Podnikatelé mají celou spoustu es v rukávu. Mohou ke svému prospěchu využívat mobilní aplikace, také notifikace a další technologické vymoženosti. Jejich dalším mocným nástrojem jsou recenze na internetu, respektive hodnocení firem a firemní zkušenosti, které jsou sepsány na internetových stránkách. Jelikož lidé dají na reference a recenze, podnikatelé se zaměřují na to, aby jejich recenze a reference byly opravdu kladné.

Podle posledních průzkumů a statistik jsou právě reference to, co rozhoduje při konkrétním nákupu nebo při výběru zaměstnání. Právě pár napsaných vět o firmě nebo o zaměstnavateli stojí za tím, jestli daný člověk požádá o práci na dané pracovní pozici nebo jestli si koupí produkt u oné společnosti.

Recenzí se nemusíte bát

I když vám nikdo nikdy stoprocentně nezaručí, že veškeré reference byly napsány skutečně objektivními lidmi a nebyly napsány na objednávku, stejně se jich nemusíte obávat. Můžete je brát jako pomocníka, který vám pomůže vytvořit si obrázek o firmě dřív, než s ní navážete konkrétní vztah.

Recenzí se nemusí bát ani společnosti

Je třeba konstatovat, že referencí a recenzí se nemusí bát ani samotná firma nebo společnost. Naopak jsou reference velmi užitečné a jsou jenom zpětnou vazbou, ze které se můžete buď poučit, nebo naopak radovat.

Zejména se nemusí bát firmy, které si za kvalitou služeb opravdu stojí. Pokud o svém produktu pochybujete, pokud víte, že nenabízíte zrovna nejlepší produkt, pak je pochopitelné, že máte z referencí strach. I když vám danou věc nebo produkt lidé nepochválí přímo, pod rouškou anonymity na internetu mohou napsat jejich skutečný názor.

Jak ale bylo zmíněno, z referencí se můžete buď poučit, nebo naopak těšit. Nic jiného se stát nemůže, proč se tedy referencí bát?

Publikováno: 01. 10. 2020

Kategorie: Marketing

Autor: Alena Švandová