Globální Volkswagen začínal v malém

Kdo umí alespoň částečně německy, ten ví, že název Volkswagen znamená v překladu „lidový vůz“. Právě takto byla automobilka charakterizovaná ve svých začátcích a to byl také důvod, proč zvolila tento název. Když se podíváme na ono datum vzniku této firmy, která je dnes dominující společností ve světě automobilů, je třeba se vrátit až do období konce května roku 1937. Zajímavá je rozhodně i osoba zakladatele, kterým je známé jméno Ferdinand Porsche. A to nejenom kvůli vozům, které nesou jeho jméno, ale i proto, že se jedná o rodáka z Vratislavic nad Nisou. Tedy o rodáka v podstatě tuzemského.

Největší celosvětový koncern

Z automobilky, která měla cíl vyrábět hlavně praktické a cenově dostupné vozy, vznikl největší celosvětový koncern, který nese stále stejné označení. Tedy Volkswagen. Pokud se podíváme na některé automobilky, které jsou jeho součástí, tak se jedná třeba o značky Porsche, Audi, samotný Volkswagen, stejně jako nechybí třeba Seat, ale i Škoda Auto. Všechny tyto značky sice vyrábějí své vozy pod svým jménem, ale jsou součástí velké celosvětové skupiny.

Výrobní závody má Volkswagen po celém světě

Pokud se podíváme na jednotlivé výrobní závody, kde se vozy Volkswagen produkují, je třeba říci, že jsou rozmístěny po celém světě, což výrazně zjednodušuje i distribuci vozů na jednotlivé kontinenty. Nejenom, že dominuje Německo, ale zapomínat nelze třeba na Argentinu, stejně jako na Čínu, nebo i Spojené státy americké. To je však stále jenom zlomek konkrétních míst.

Volkswagen má na svědomí obrovskou aféru

Nejsou to jenom pozitiva, která se k této automobilce vážou. Opomíjet nelze ani negativa. A těmi je hlavně jedna známá aféra, pro kterou se začal používat název Dieselgate. Jednalo se o falšování emisí, kvůli čemuž se objevilo ohromné množství žalob doslova z celého světa.

Publikováno: 08. 12. 2017

Kategorie: Zajímavosti

Autor: Alena Švandová